Endise ettevõtlusministri ja praeguse riigikogu liikme Urve Palo hinnangul võiksid erialaliidud rohkem oma muredest rääkida ja Eestis võiks lobitööd rohkemgi olla.
- Ettevõtlusminister Urve Palo. Foto: Eiko Kink
Lobitöö läbi erialaliitude on tõhusam, sest liitudega kohtumine on ministri töö, rääkis Palo täna Äripäeva konverentsil „Lobby reeglid“.
„Esimene asi on see, et iga mure või ettepanek, mis ettevõtjal on, tuleb väga selgelt sõnastada. See on igas valdkonnas nii, samuti ka lobistamise puhul,“ rääkis Palo.
„Kui see idee ühiskonnas laiemalt mingit tulu ei too, töökohti ei loo või rahva tervist ei paranda, siis ei maksagi lobistama hakata. Te tahate küll, et ettevõte saaks võimaluse rohkem kasumit teenida, aga kui see aitaks vaid teid, siis seda on väga raske seadusesse või määrusesse saada," selgitas Palo.
Hämada pole mõtet
Palo sõnul tuleks enne ministriga kohtumist end ette valmistada. "Tasub teha uuringuid. Mida paremini oled ette valmistunud, seda kindlamatel alustel on teie teema. Ma ei soovita hämada. Te saate ministri jutule ja kui alguses isegi tundub, et tegu on olulise probleemiga, aga hiljem selgub, et ettevõtja hämab, siis see ei ole tulemuslik,“ hoiatas Palo.
Lisaks soovitab Palo leida endale liitlasi. "Erialaliidud saavad alati jutule. Ministril või ametnikul pole alust öelda, et nad ei võta erialaliite jutule," märkis ta.
Kuidas tulemuslikumalt lobistada ja eesmärkideni jõuda, loe pikemalt
Äripäeva teemaveebist Tööstusuudised.ee.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.